Rotile din serie se echilibreaza pe masura ce se uzeaza. Echilibrarea este necesara pentru a compensa distribuirea neuniforma a greutatii si defectele de fabricatie ale materialului anvelopei.In timpul deplasarii, dezechilibrul se face simtit prin aparitia unor vibratii anormale ale rotilor. Volanul incepe sa trepideze in cazul unui ritm de conducere mai sportiv. De obicei, acest regim vibratoriu al rotii neechilibrate apare intr-un anumit intreval de viteza si dispare apoi cand se ruleaza cu viteze mai mari sau mai mici.
Astfel de dezechilibrari pot conduce in timp la deteriorarea bratelor de suspensie, a casetei de directie si a amortizoarelor.Rotile trebuie sa fie echilibrate la fiecare 15000km parcursi si dupa fiecare reparatie, deoarece, prin uzare si reparatie, se modifica distribuirea greutatii.
Verificarea presiunii aerului din anvelope se face numai cand acestea sunt reci.
Verificarea se face o data pe luna si in cadrul operatiunilor de intretinere
Suplimentar trebuie controlata presiunea de umflare inainte de efectuarea unui parcurs pe autostrada, deoarece in acest caz creste foarte mult temperatura anvelopelor.